Один із найпопулярніших і найдешевших ловкостерів світу Wizz Air суттєво змінить структуру флоту на наступні 5 років та збільшить середню місткість літаків. Про це свідчить його фінансова звітність за останній квартал 2021-го року. Така стратегія дозволить продавати на маршрутах на третину більше квитків без збільшення частоти польотів. Потенційно це може також збільшити кількість низьких тарифів на кожному рейсі.
Літаки нового покоління
Свою діяльність авіакомпанія розпочала 2004-го року, основу її парку складали 180-місні авіалайнери Airbus A320. Wizz Air поступово виводить ці літаки та замінює їх на 239-місні авіалайнери Airbus A321neo. В останньому кварталі 2021-го року ловкостер отримав 8 нових A321neo і вивів із парку два старі A320. Уже зараз місткіші A321 різних модифікацій переважають у флоті Wizz Air, повідомив Avianews. На кінець 2021-го року до нього входили 150 повітряних суден: 66 A320 різних модифікацій і 84 A321 різних модифікацій. Ловкостер розпочав виведення з флоту всіх A320 попереднього покоління та відмовиться повністю від їхнього використання 2027-го року. Замість них у парк на той час надійдуть 40 нових авіалайнерів A320neo. Вони вміщують на 6 пасажирів більше та мають економічніші двигуни порівняно з попередньою моделлю. Аналогічна ситуація з A321 попереднього покоління. До 2027-го року їхня кількість у парку зменшиться з 41-го до 7-ми одиниць. Натомість надійдуть A321neo нового покоління різних модифікацій. За планами Wizz Air, через 5 років її флот включатиме 383 літаки: 40 A320neo і 343 – A321 різних модифікацій.
Що це означає для українських аеропортів
Зараз лише чотири українські аеропорти можуть приймати літаки A321neo без обмежень: Бориспіль, Львів, Харків і Одеса. Як повідомили Avianews в аеропорту Запоріжжя, їхній аеродром також може приймати A321neo без обмежень. Це стало можливим після проведеного минулими роками ремонту. Однак офіційно це ще не затвердили. Якщо не розвивати аеродроми інших аеропортів, то це призведе до того, що авіакомпанія не зможе відкривати туди рейси з розвитком свого флоту. Наприклад, для аеропорту «Київ» (Жуляни) це означає, що Wizz Air може піти в сусідній «Бориспіль». Вже зараз ловкостер виконує з Борисполя один рейс до Абу-Дабі. Причина полягає в тому, що Жуляни не можуть приймати A321neo з повним завантаженням та заправкою.
Незвичне зібрання у Львові
18-го січня до аеропорту Львів прилетіли відразу 5 літаків угорського ловкостера Wizz Air, що є незвичним явищем для цих повітряних воріт. Фактично вони зайняли понад половину стоянок поруч із пасажирським терміналом. Перон перед будинком може вмістити до 9-ти повітряних суден. Причиною небувалого зльоту стали погані погодні умови в аеропорту «Київ» (Жуляни), куди прямували авіалайнери. Пресслужба столичних повітряних воріт згодом повідомила, що роботу підприємства на декілька годин обмежив сильний вітер. Із цієї причини екіпажі літаків Wizz Air, які летіли до Києва, вирішили не ризикувати та пішли на запасний аеродром, у ролі якого виступив Львів. Тут сіли рейси з Вроцлава, Варшави, Пардубіце, Вільнюса та Риму. Після висадки пасажирів у Львові літаки відлетіли назад, щоби не постраждав графік наступних рейсів у ланцюжку. До Києва мандрівників доставили автобусом.
Одесу скасували
А тим часом із лютого Wizz Air скасував польоти на маршруті Одеса – Абу-Дабі через замалиій попит на нього.
«Wizz Air постійно стежить за ефективністю та попитом на свої маршрути, щоби пропонувати ті з них, які краще відповідатимуть запитам пасажирів», – заявили в компанії.
Останній рейс Одеса – Абу-Дабі Wizz Air здійснив у січні. Спочатку передбачалося, що авіакомпанія зробить перерву на зимовий сезон та відновить польоти у літню навігацію. Однак у результаті цей напрямок зовсім зник зі списку маршрутів. Таке зазвичай відбувається, коли авіакомпанія вирішує остаточно закрити рейс. Wizz Air вперше полетів з Абу-Дабі до Одеси 7-го жовтня 2021-го року. Авіакомпанія літала сюди на 239-місних літаках Airbus A321neo дочірнього підрозділу Wizz Air Abu Dhabi з базою в ОАЕ. Запуск цього рейсу відкладали протягом року. За початковими планами, ловкостер планував полетіти з Абу-Дабі до Одеси ще 1-го жовтня 2020-го року, але неодноразово переносив запуск рейсів. В авіакомпанії це пояснили низьким попитом. Маршрут конкурував із рейсами Одеса-Дубай іншого еміратського авіаперевізника – FlyDubai. У Wizz Air проінформували пасажирів скасованих рейсів. Їм запропонували обрати альтернативні рейси або отримати повне повернення коштів. Ще одна опція передбачає, що 120% вартості квитка зарахують як Wizz-кредит. Його можна використовувати для придбання нових квитків і послуг авіакомпанії за умови, що у бронюванні є пасажир, на ім'я якого зараховано кредит.
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Говорить великий Львів"