середа, 5 лютого, 2025
НТА > НОВИНИ > Депутати візьмуться за електросамокати. У ВРУ зареєстрували законопроєкти

Депутати візьмуться за електросамокати. У ВРУ зареєстрували законопроєкти

Депутати візьмуться за електросамокати. У ВРУ зареєстрували законопроєкти
У парламенті зареєстрували одразу два законопроєкти, щоб врегулювати правила руху для водіїв на електросамокатах.

Зокрема, нардепи пропонують віднести користувачів мобільного електротранспорту до учасників дорожнього руху. Це стосується тих, хто пересувається на електросамокаті, скутері, сігвеї, гіроборді, гіроскутері та моноколесі. Керувати ними дозволять лише особам, які досягли 16 років. Також планують заборонити їздити по тротуарах, а дозволять тільки по велодоріжках. За їх відсутності - по краю проїзної частини, вулиці або узбіччі. Ще керувальників зобов’яжуть носити застебнутий мотошолом, оснастити транспорт фарами. Під забороною – перевезення пасажирів чи вантажі. При порушенні цих правили і вимог власників приватного електротранспорту штрафуватиму як учасників дорожнього руху. Зазначимо, що минулого тижня на депутати ЛМР вже проголосували за впровадження на місцевому рівні схожих обмежень у Львові. Зокрема, львівським водіям електросамокатів заборонили:

  • їздити у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння;
  • рухатися дорогами для автомобілів та трамвайними коліями;
  • рухатися велосипедними та пішохідними доріжками з одностороннім рухом у протилежному напрямку;
  • перевозити пасажирів;
  • під час руху триматися за інший транспортний засіб;
  • під час руху користуватися телефонами;
  • залишати самокат на пішохідних переходах, пандусах, велодоріжках і вузьких тротуарах (ширина менша ніж 1,5 м), перед входом до будівель, аварійних виходів та зон виїзду екстрених служб.

Хвиля популярності електросамокатів накрила Україну цієї весни із розширенням мереж шерінгу такого альтернативного транспорту. Втім, як виявилося, рух на електросамокатах не був врегульованим жодним нормативним документом. Понад те, не було розуміння, який статус у користувачів такого транспорту: хто вони – пішоходи чи водії. Після хвилі нещасних випадків, за участі електросамокатів, в Україні нарешті взялися за врегулювання питання. Наприклад, нещодавно у Запоріжжі через суд водійку електросамоката визнали винною за статтею 291 Кримінального кодексу України — порушення правил для транспорту, які спричинили тяжкі наслідки. Тепер порушниці доведеться сплатити 102 тисячі гривень матеріальної шкоди, 23 тисячі гривень моральної шкоди, а також понад 2 тисячі гривень витрат на юридичну допомогу.

Христина Мамчур

Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Говорить великий Львів"