![Автобусами, трамваями. Львів влітає у «жовту» зону Автобусами, трамваями. Львів влітає у «жовту» зону](https://nta.ua/public/storage/image/news/XyQXPltXqyH2Rr2AxMZZ6H3lKRZ1QgnurPv58JqV.jpg)
Уже з 23 вересня життя – знову трохи по-новому. «Жовта» зона і її обмеження повертаються. Львів же влітає у неї громадським транспортом – переповненими автобусами і трамваями під гучні сповіщення в салонах: «Шановні пасажири, дотримуйтеся дистанції, одягайте маски... Кількість пасажирів не має перевищувати кількість сидячих місць». Усі ці фото були зроблені у різні дні, різні години та різну погоду та в різних районах Львова впродовж крайнього тижня – у період численних попереджень про наближення чергової хвилі коронавірусу. Тож чи варто дивуватися, що Львівщина – сьогодні «лідер» по кількості нових хворих. За попередню добу – 518, з них майже половині зі Львова – 238.
Львівський транспорт - рух до «жовтої» зони
[gallery size="medium" link="file" ids="338761,338762,338763,338764,338765,338768"] Навіть за 20 місяців пандемії у Львові так і не змогли перелаштувати роботу громадського транспорту під умови карантину. Тому черговий вересень - і все, як у старі-добрі коронавірусні часи: студенти повернулися, транспорт переповнений, курсує, як заманеться, «зависає» у заторах через перериті і перекриті дороги. [gallery size="medium" link="file" ids="338767,338777,338778"] Як відзначають експерти, громадський транспорт перестає бути місцем поширення хвороби, якщо:
- у салонах нема тісняви;
- він швидко курсує, відтак пасажири проводять у ньому небагато часу;
- транспорт регулярно дезінфікують;
- у салоні хороша вентиляція повітря.
У львівських реаліях практично кожен із цих пунктів – під сумнівом. Чи можуть у такій тисняві захисти маски, коли обличчям до обличчя майже на інтимній відстані поцілунку? Питання, радше риторичне.
«Щодо транспорту. Відповідно до епідрозслідувань, які ми проводимо з березня місяця, 20-30 відсотків інфікування відбувається саме у транспорті. Саме у маршрутних таксі через недотримання правил», – таку статистику наводив глава Держспоживслужби Києва Олег Рубан.
«Метро, міські електрички чи автобуси не стають великим джерелом поширення коронавірусу, якщо пасажири носять маску й не створюють натовпи в салонах, як це було в години пік до пандемії», - так пише про можливість підхопити «ковід» у громадському транспорті «Нью-Йорк Тайм».
Пандемія є – правил нема
Як розповів голова транспортної комісії Львівської міської ради Ігор Зінкевич, ще у квітні дали протокольне доручення профільному управлінню нарешті напрацювати чіткі правила для роботи громадського транспорту на період карантину. «Ми мали би отримати чітке розуміння, чому львів’яни мають надавати перевагу у період пандемії. Якщо громадському транспорту, то, вочевидь, треба було би розробити відповідні графіки руху, відкоригувати їх так, щоб у години пік мешканцям не довелося їздити вщент забитими автобусами чи трамваями. Якщо ж місто рекомендує пересідати у приватні автівки, то тоді водіям мали би дозволити користуватися виділеними смугами, а не створювати нові передумови для заторів», - коментує він. Утім такої «карантинної» транспортної стратегії й досі нема. Львів’яни ж опинилися у патовій ситуації – їхати громадським транспортом – мука. Приватним автомобілем – кара.
Чого не вистачає - транспорту чи....
«З 1 вересня транспорт міста переходить на звичайні графіки курсування. Відповідно, зважаючи на збільшення пасажиропотоку, практично на всіх маршрутах буде додано транспортні одиниці. Передбачається, що випуск транспорту зросте на 67 одиниць. Зокрема, буде додано 10 трамваїв, 30 автобусів комунального АТП та 27 - приватних перевізників. Для більшості маршрутів кількість транспорту зросте на 1-2 одиниці», - заявляв напередодні осені начальник управління транспорту ЛМР Орест Олеськів. Чи порятувало це ситуацію? Не дуже. Не вистачає рухомого складу? Як писав «Вголос» лише за крайні роки місто придбало для комунального АТП-1 215 низькопідлогових сучасних автобусів виробництва Електрону та МАЗу. З них більшість - у лізинг, за який місту ще не розрахувалося. Щодо електротранспорту, то «на балансі ЛКП «Львівелектротранс» є 134 трамваї різних моделей, з яких 104 теоретично можуть виходити на маршрути. Найновіші за віком серед цих одиниць 9 низькопідлогових трамваїв виробництва концерну «Електрон». На балансі ЛКП «Львівелектротранс» також є 117 тролейбусів, з яких експлуатуються 84. Проте різниця між кількістю транспорту по списку та реальними виїздами на маршрут, доволі помітне», - наводить цифри видання. «Я практично щодня користуються трамваєм-«трійкою». І практично щодня одна й та ж ситуація: у годину пік – близько 18:15-18:30 – замість вивозити пасажирів з центру після роботи і навчання, трамваї один за одним везуть «повітря» в центральну частину. На два переповнені трамваї, яку курсують у бік вулиці Наукової, припадає 4-5 – від «Аквапарку». Тож проблема, мабуть, не в кількості трамваїв на маршруті. А в невмінні вибудувати нормальний і зручний для львів’ян графік», - резюмувала львів’янка Наталія.
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Говорить великий Львів"