Вулиця Степана Бандери була символом місцевого волевиявлення-2020 у Львові. Реконструкцію розпочали саме «під вибори» й обіцяли завершити у червні 2021 року. Утім місяць добігає завершення, а роботам не видно кінця-краю. Чому так і хто відповідальний за це, - з’ясовувала програма «Підсумки. Наживо» (щоп’ятниці на телеканалі NTA).
Активісти замість чиновників
Для місцевих мешканців ремонт вулиці Бандери з самого початку спричинив немало дискомфорту. Коли розпочали реконструкцію – у місті збільшилися корки. Також мешканці постійно обурювалися, що з дороги зникне автентична бруківка. Тому за реконструкцією взялися пильно стежити активісти. «Я не розумію, чому я маю ходити по Бандери і шукати, що так, а що не так. Замість тих чиновників, які отримують зарплату», - обурюється голова Громадської організації «Зручне місто» Юрій Тер-Арутюнян. На сторінці цієї ГО у соцмережах активісти постійно публікують світлини та інформацію щодо допущених під час ремонтних робіт хиб. Зауважують, що старі бордюри покладені не рівно, а на дорозі, замість шліфованої мозаїчної, бруківки поклали грубу. Щодо дерев – то багато з них понищили. «Показали відео, як техніка їздили і їй треба було щось зачерпнути. Вони ковшами зривали гілки. Це неадекватно. Якщо підрядник так поводиться з деревами, він не має права працювати», - наголошує Юрій Тер-Арутюнян.
Перші хиби … і реакція на них влади
Після опублікованих активістами хиб, у квітні міський голова з делегацією чиновників виїхав на місце. «Є низка зауважень. На всіх їх треба дати мудрі відповіді. Все, що можна виправити, треба виправити. По деяких питаннях буде дискусія. Я зацікавлений у тому, щоб Бандери була ідеальною, і все це буде виправлено на той час, коли дорога буде зроблена», - заявив тоді Андрій Садовий.
Питання, питання, питання
Депутат міської ради від «Європейської солідарності» та мешканець вулиці Бандери Євген Кузик теж вбачає чимало недоліків у ремонті.
«Перше те, що не подобається, що дуже затягнулося в часі. Друге, ремонт розпочався як передвиборча обіцянка. Чому це не робилося раніше? Є багато запитань»,- каже Євген Кузик. Серед хиб, які відзначає депутат, це виїзд на вул. Професорську. Там ширина проїжджої частини становить понад 4 метри. А хідник – менше 90 сантиметрів, що становитиме незручності для пішоходів. Зокрема, матерів з візочками.
«Я не я і хата не моя»
Щодо того, коли ремонт таки звершать, то графіки відкриття мер Львова цього тижня обіцяв оновити найближчим часом. Усе пов’язано з коригуванням проєкту через значну кількість недоліків. Винними мер вважає саме проєктантів. «У чому проблема? Виграла компанія, яка дала найменшу ціну за цей проект. Робив це пан Чернишов, дуже досвідчений проектант, але трошки він ще живе минулим», - сказав Садовий. З тим, що провина проєктанта також є, погоджуються і голова ГО «Зручне місто» Юрій Тер-Арутюнян. Водночас він вважає, що це і недогляд замовника. Адже повинне бути чітке технічне завдання і повинна бути людина, яка контролюватиме. Адже у замовника є функція контролю. Без відповіді залишається і питання, за чиї кошти будуть переробляти недоліки, в яку суму фінально обійдеться реконструкція вулиці Бандери. Нагадаємо, вартість реконструкції вулиці Бандери попередньо складає майже 210 мільйонів гривень. Проводить її компанія «Онур Конструкціон Інтернешнл» у три етапи. За проектом, на вулиці мали замостити бруківкою проїжджу частину, облаштувати смуги для велосипедистів та передбачити зручні й широкі тротуари. Щоправда, ще у жовтні минулого року 12 народних депутатів від "Європейської солідарності" ініціювали розслідування щодо ремонту Бандери. Витрати вони вважали занадто великими у порівнянні з інвестиціями в інші вулиці.
Олег Галів
Фото: 24 канал
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Говорить великий Львів"