четвер, 6 лютого, 2025
НТА > НОВИНИ > У Повітряних силах натякнули на знищення літаків ДРЛВ А-50 та Іл-22 над Азовським морем

У Повітряних силах натякнули на знищення літаків ДРЛВ А-50 та Іл-22 над Азовським морем

У Повітряних силах натякнули на знищення літаків ДРЛВ А-50 та Іл-22 над Азовським морем

Українські сили, ймовірно, знищили пізно ввечері в неділю, 14 січня, ворожі літаки ДРЛВ А-50 та Іл-22. Це могло трапитися над Азовським морем. Інформацію, яка від учора активно поширюється пабліками, натяком підтвердив командувач Повітряних сил ЗСУ Микола Олещук. Отже, перші дані про те, що вдалося підбити російський радіолокаційний розвідник А-50 та реактивний бомбардувальник супроводу Іл-22 з'явилася в неділю близько опівночі. Як писали телеграм-канали, А-50 зник із радарів, а Іл-22 запросив аварійну посадку в аеропорті Анапі, пожежні та "швидкі". Врешті також зник зі зв'язку. Станом на ранок 15 січня. Ні росіяни, ні українці офіційно не підтвердили інцидент. Утім з'явилися повідомлення-натяки. У роспабліках пишуть про "масштабну трагедію" в небі. Зокрема, й натякають на те, що літаки могли збити "свої".

"Це вам за Дніпро! Горіть у пеклі, нелюди! P.S. Поки без деталей", - написав вранці у своєму телеграмі командувач Повітряних сил ЗСУ Микола Олещук. Текст доповнив значками-емоджі літака і вогню.

У дописі Олещук має на увазі удар російської Х-22 у житловий будинок у Дніпрі 14 січня 2023 року. Тоді загинули 46 людей.

ДРЛВ А-50: які його можливості

Літак А-50 називають "очима росіян у небі". Один такий літак обслуговує 19 осіб, а його вартість – близько 330 млн доларів. Літак далекого радіолокаційного виявлення та управління (ДРЛВ) А-50 може застосовуватися для виявлення та супроводження повітряних та надводних цілей, оповіщення командних пунктів автоматизованих систем управління видів збройних сил про повітряну та надводну обстановку, застосовуватися для управління літаками винищувальної та ударної авіації при їх наведенні на повітряні, наземні та морські цілі, а також служити повітряним командним пунктом. За інформацією з відкритих джерел, Росія на початку повномасштабного вторгнення мала у своєму розпорядженні 9 таких літаків – шість із них оновлені. У березні 2023-го один із А-50 зазнав пошкоджень у Білорусі: 3 березня на аеродромі "Мачулищі" його дронами атакували білоруські партизани. Пізніше літак відправили в Росію для відновлення на базі 325-го Авіаційного ремонтного заводу у Таганрозі. Інформації про те, чи вдалося повернути судно в стій, не було.

«Найвірогідніше, що вдалося вивести з ладу лише радіоелектронне обладнання. Ймовірно, порушили герметизацію флюзеляжу. Тож літак у «Мачулищах» «заштопали» й перекинули на авіаційний ремонтний завод. Уже там, змінюватимуть радіоелектронні блоки, проводку. Це може зайняти кілька місяців. Та, якби там не було, через це, операція з проведення атак дронами з Брянської області зірвалася. І це вже добре», – коментував тоді авіаційний експерт Валерій Романенко.

Підбитий у Білорусі А-50 встиг зробити 12 вильотів (практично щоразу в Україні лунала кількагодинна тривога).

Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Говорить великий Львів"