
Дванадцять українських пілотів будуть готові пілотувати винищувачі F-16 у бойових умовах уже влітку. Утім до того моменту, коли вони повернуться, Україні передадуть лише шість літаків із 45, які обіцяли союзники. Про це пише у своєму матеріалі New York Times. Так, дванадцять пілотів − це фактично повна ескадрилья, яка буде готова до бойових польотів на F-16 влітку цього року після 10-місячної підготовки в Данії, Великій Британії та Сполучених Штатах. Втім коли пілоти повернуться в Україну, в Україну зможуть поставити лише шість F-16 із обіцяної майже пів сотні літаків. Видання пише, що на українських пілотів уже чекають винищувачі і льотчики-інструктори у новому навчальному центрі на авіабазі Фетешті на півдні Румунії. Щоправда, наразі невідомо, коли стартують тренування в цьому центрі. NYT підкреслює, що підготовка українських пілотів на сучасних західних літаках відбувається блискавично, коли льотчики за лічені місяці навчаються речей, на які за інших обставин ідуть роки. Втім, попри це, процес просувається повільніше, ніж сподівалися Україна та союзники: пілотам довелося опановувати англійську мову і західну військову практику, щоб ефективно використовувати F-16. Видання нагадує, що підготовка українських пілотів розпочалася в серпні минулого року на авіабазі на півдні Данії, але «їхні мовні навички і знання західних технологій польотів сповільнювали процес». За словами данських офіційних осіб, українські пілоти були готові до польотів лише в січні 2024 року. NYT також акцентує на тому, що Данія, Нідерланди, Норвегія і Бельгія зобов'язалися відправити в Україну близько 45 літаків - це три невеликі ескадрильї. Данія відправить перші 6 літаків наприкінці весни, ще 13 мають прибути до кінця року та у 2025 році. Інші країни ще не визначили дати поставки своїх F-16. У Міноборони Нідерландів, які пообіцяли 24 винищувачі, заявили, що триматимуть їх доти, доки Україна не буде готова їх прийняти. Також є потреба в обслуговуючому персоналі винищувачів. Наразі близько 50 українських техніків проходять підготовку в Данії для підтримки і ремонту літаків, а також для роботи з комплектами озброєння. Так, для обслуговування кожного F-16 зазвичай потрібно від 8 до 14 осіб. Офіційні особи заявили, що західні оборонні підрядники повинні будуть супроводжувати літаки в Україну і залишатися з ними, поки не буде достатньої кількості українських екіпажів для їх належного обслуговування, і що цей процес може тривати роками. Крім того, за даними видання, відтермінувати вступ F-16 у війну може і необхідність ремонту застарілих і пошкоджених війною військових злітно-посадкових смуг в Україні. Нагадаємо, що речник Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат в ефірі телемарафону повідомив, що українські пілоти, які проходять навчання на винищувачах F-16 у союзних державах, вже відпрацьовують удари по наземних та повітряних цілях.
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Говорить великий Львів"